Berita Terkini :

LATEST UPDATES

Presiden FAP berundur

Skuad bola sepak Harimau Kumbang menerima tamparan hebat menjelang saingan Liga Perdana Musim depan apabila kehilangan 'orang nombor satu' Persatuan Bola Sepak Pulau Pinang (FAP).

Ini berikutan tindakan Presiden FAP, Mohd. Foaz Abdul Hamid meletak jawatan daripada terus memimpin FAP sejak setahun lalu.

Mohd. Foaz berkata, beliau membuat keputusan itu untuk menumpukan perhatian kepada kerjaya baharu selepas membimbang FAP musim ini dan berjaya membawa pasukan berkenaan ke Liga Perdana musim depan.

"Saya akui cabaran menguruskan sebuah pasukan bola sepak bukanlah semudah yang disangka.

"Sepanjang memimpin FAP, banyak pengorbanan yang telah saya lakukan termasuklah dari segi wang ringgit. Tugas mencari penaja pula juga sangat mencabar dan tidak mudah untuk menarik syarikat-syarikat berkenaan membuat pelaburan untuk pasukan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini, semalam.

Musim ini, skuad Harimau Kumbang yang dibimbing Merzagua Abderrazzak menjuarai Liga FAM sekaligus layak beraksi dalam Liga Perdana musim depan selepas dua musim beraksi dalam liga kelas ketiga.

Ditanya mengenai calon pengantinya, Mohd. Foaz berkata, satu sidang akhbar akan diadakan selepas Hari Raya Aidilfitri nanti bagi mengumumkan perkara berkenaan.

"Saya sendiri yang cari pengganti dan yakin beliau mampu meneruskan tugas saya membimbing FAP.

"Musim depan penting bagi Pulau Pinang kerana akan bersaing dalam Liga Perdana yang mana dibarisi pasukan hebat dan saingan lebih sukar," katanya.

UTUSAN MALAYSIA
Share this Article on :

0 comments :

Post a Comment

TRWTV tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.

 
© Copyright TRW MEDIA 2010 -2011 | By GEGAR 2015