Berita Terkini :

LATEST UPDATES

AFC 2014 - Kelantan kecundang di Ninh Binh


Vissai Ninh Binh mengekalkan rekod tanpa kalah dan mengesahkan tempat di peringkat kumpulan 16 pasukan dengan kemenangan bergaya 4-0 ke atas pasukan Kelantan dalam perlawanan Kumpulan G yang berlangsung di Ninh Binh, Vietnam pada hari Rabu lalu.
Voinea Petrisor, pemain penyerang Ninh Binh yang berasal dari Romania membuka tirai jaringan seawal minit ke 11. Phan Anh Tuan kemudiannya menambah jaringan untuk Ninh Binh pada minit ke 53. Tambahan dua jaringan seterusnya dari Le Van Thang dan Kavin Bryan memuktamadkan keputusan 4-0 sekaligus  mengekalkan rekod tanpa kalah Ninh Binh daripada 4 perlawanan yang mereka lalui.



Gol pertama Ninh Binh pada minit ke 11 terhasil selepas Petrisor membuat percubaan hasil daripada lorongan yang dibuat oleh Bryan. Selepas mendahului 1-0 di separuh masa pertama, Ninh Bing menambah jaringan hasil daripada rembatan padu Phan Anh dari penjuru kotak penalti Kelantan.

Penyerang Kelantan, Francis Forkey Doe mensia-siakan dua peluang berturut-turut untuk menjaringkan gol, manakala seorang lagi penyerang Kelantan, Mohamad Ghaddar juga terlepas peluang yang sama dalam percubaan di depan pintu gol lawan pada minit ke 60.

Dalam pertemuan kedua-dua pasukan di Kota Bharu sebelum itu, Ninh Binh mengejutkan Kelantan apabila menewaskan pasukan tuan rumah dengan jaringan 3-2.

Setelah dipukul Kelantan 3-2 di Malaysia bulan lepas, Ninh Binh membuat permulaan yang ideal untuk perlawanan penyata kerana Petrisor ditukar dari di luar kawasan berikut kerja yang baik dari Bryan selepas hanya 11 minit.

Dan walaupun masih kekal dengan kawalan peraduan ini, Ninh Binh terpaksa menunggu sehingga tujuh minit babak kedua untuk menggandakan memimpin mereka sebagai Phan Anh rifled rumah dari tepi kawasan penalti.

Penyerang Kelantan Francis Doe kemudian sia-sia dua peluang secara berturut-turut untuk pengunjung sebelum pasukan -mate Mohamed Ghaddar juga membazir di hadapan gol hanya selepas sejam .


Ketika perlawanan berbaki 14 minit, Pham Van Quyen membuat satu hantarang melepasi benteng pertahanan Kelantan yang berjaya disambut Le Van yang seterusnya menewaskan penjaga gol Kelantan, Mohd Syazwan untuk gol ke 3 Ninh Binh. Gol  terakhir pasukan tuan rumah hasil jaringan Bryan yang menyudahkan hantaran oleh  pemain gantian Ninh Binh, Sim Woon.

Ketua Jurulatih pasukan Kelantan ketika ditemuramah berkata, pasukan Ninh Binh bermain dengan rentak yang pantas dan lebih bermotivasi untuk mendapatkan kemenangan. Ninh Binh menggunakan semua peluang yang ada dan layak untuk memenangi pertemuan tersebut.

Steve Darby juga membayangkan kesukaran yang bakal dihadapi pasukan kerana terpaksa memastikan kemenangan dalam dua pertemuan terakhir di peringkat kumpulan bagi mempastikan peluang Kelantan untuk mara ke peringkat seterusnya masih ada.

Kelantan akan bertemu Yangon United FC di Kota Bharu pada 8 April dan South China di Hong Kong pada 22 April nanti. Dalam pertemuan sebelumnya, Kelantan tewas kepada Yangon United FC 3-5 di Yangon, manakala berjaya menewaskan South China 2-0 di Kota Bharu.

#AH67



Share this Article on :

0 comments :

Post a Comment

TRWTV tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.

 
© Copyright TRW MEDIA 2010 -2011 | By GEGAR 2015