Berita Terkini :

LATEST UPDATES

Magis Boateng terus menjadi

Kemenangan ke atas pasukan perak semalam memberikan kemenangan pertama kepada boateng sebagai jurulatih kelantan di laman sendiri. Pada perlawanan semalam merupakan salah satu perlawanan yang menarik apabila kelantan mula menguasai sepenuhnya perlawanan pada separuh masa pertama dengan semua jentera yang dikerah menjadi. Kelantan memulakan serangan melalui gerakan dari awal shawky dan piya yang hampir memberi gol pertama buat kelantan namun penjaga gol perak tangkas menyelamatkan cubaan tersebut.

Shawky penjaring gol pertama kelantan (Gambar:Gawang.com)
Pada minit ke 5 separuh masa pertama, Shawky muncul sebagai penjaring apabila menanduk masuk bola yang telah dihantar oleh Brendan Gan. Namun tempoh 10 minit terakhir, 5 kad kuning diberikan oleh pengadil kepada 3 pemain Kelantan dan 2 pemain perak. Ini menimbulkan kekecohan sedikit di dalam stadium.

Walaupun beraksi tanpa Prince Tagoe, Kelantan terus mengasak terutama gerakan 1-2 yang cantik antara Shawky dan Khairul Izuan namun Khairul Izuan gagal menyambut dengan baik bola tersebut. Khairul Izuan berjaya mencatat gol kedua Kelantan apabila menerima hantaran dari Fitri Omar hasil gerakan "Counter Attack" pada minit ke 77 separuh masa kedua.

Khairul Izuan (Gambar: MeezanDefella)
Pada minit ke 79 separuh masa kedua, Norhakim menghadiahkan gol saguhati kepada pasukan Perak apabila kesilapan pertahanan Kelantan yang memberikan ruang kepada norhakim.

Secara keseluruhan, pemain-pemain Kelantan menunjukkan prestasi terbaik setakat ini dengan taktikal 4-5-1 apabila meletakkan Kapten Marvel sebagai Attacking Midfielder Foward. Namun pujian harus diberikan kepada Brendan Gan yang bermain dengan stamina kuat apabila beliau berjaya menguasai bahagian tengah dengan baik. 

Perlawanan seterusnya adalah menentang T-Team pada 24 Mei 2014 di kuala terengganu dan selepas itu pasukan Kelantan akan bersiap ke Shah Alam pada 31 Mei 2014 untuk separuh akhir pusingan kedua Piala FA 2014

Gomo Kelate Gomo!!

Gambar: MeezanDefella


Disediakan oleh:

WzFadhalan 
Share this Article on :

0 comments :

Post a Comment

TRWTV tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.

 
© Copyright TRW MEDIA 2010 -2011 | By GEGAR 2015